Dziś mamy 19 marca 2024, wtorek, imieniny obchodzą:

15 listopada 2019

„O Korczaku wiem już, że...". Podsumowanie zajęć pozalekcyjnych

fot. Ewa Żelechowska

fot. Ewa Żelechowska

Listopad, to miesiąc zakończenia realizacji projektu na zajęcia pozalekcyjne w # Zespole Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Kcyni pn. „Ocalić od zapomnienia…Śladami Starego Doktora”.

Koordynatorkami, a zarazem autorkami, inicjatywy były Joanna Nadolna i Ewa Żelechowska, które przystępując do konkursu ogłoszonego przez Zarząd Powiatu Nakielskiego, kierowały się pragnieniem rozwinięcia w wychowankach szkoły zainteresowań polonistycznych oraz dochodzenia do pewnego zakresu wiedzy i umiejętności poprzez praktykę, bezpośredni kontakt z omawianymi treściami oraz uczenie „poza ławką”.

Działania projektu miały na celu wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z małomiasteczkowego środowiska, przybliżenie im świata wartości związanego z kulturą i poszanowaniem historii oraz ukazanie atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego.

Ich istotą było również wyzwolenie w dzieciach aktywności twórczej, kreatywnej i poznawczej, spontanicznej radości, a jednocześnie wzbogacenie wiedzy na temat wybitnej postaci, patrona placówki Janusza Korczaka.

Zaplanowane zadania były doskonałą lekcją historii, kultury bycia oraz właściwego zachowania się w miejscach publicznych. W okresie od kwietnia do listopada 2019r. zrealizowano następujące działania projektowe: „Jest taka historia, czyli opowieść o Januszu Korczaku” - zajęcia warsztatowe podczas których uczniowie obejrzeli  film pt. „Korczak”, wysłuchali fragmentów książki biograficznej, samodzielne wyszukali informacji na temat patrona szkoły oraz stworzyli kolaże i gazetkę tematyczną; XV Międzyszkolne Spotkanie Integracyjne „Korczakiada” pn. „Śladami Starego Doktora” - zaprojektowanie i wykonanie scenografii „Korczakiady”,przygotowanie uczestników projektu do konkursu wiedzy, konkursu plastycznego; „Śladami Starego Doktora” - dwudniowa wycieczka do Warszawy (spacer ul. Jaktorowską 6 – siedziba Domu Sierot,ul. Chłodna – teren dawnego getta, ul. Złota – zachowana ściana getta, ul. Śliska, szpital Bersonów i Baumanów – miejsce pracy Janusza Korczaka, pomnik Janusza Korczaka przed Pałacem Kultury i Nauki, Ogród Saski – ulubione miejsce spacerów Korczaka, ul. Nowolipki 7- tablica upamiętniająca redakcję „Małego Przeglądu”, ul. M Anielewicza – kamień Janusza Korczaka, zwiedzanie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN – ścieżka edukacyjna Janusz Korczak „Moja droga przez życie”, warsztaty „Prawa dziecka”, wystawa „W Polsce Króla Maciusia”).

Oprócz programowych punktów uczniowie zwiedzili Pałac Kultury i Nauki, Stadion Narodowy PGE Narodowy, Stare Miasto z Kolumną Zygmunta, Zamkiem Królewskim i Warszawską Syrenką; „Korczak dzieciom” – literacko-plastyczne spotkanie z twórczością Janusza Korczaka. Podczas ostatniego etapu zatytułowanego „O Korczaku wiem już, że…” uczestnicy projektu wykonali portrety patrona szkoły, które ozdobiły szkolny korytarz oraz wykonali album fotograficzny podsumowujący działania projektowe.

Koordynatorki, Joanna Nadolna i Ewa Żelechowska składają serdeczne podziękowania wszystkim uczestnikom (Martynie, Nicoli, Ani, Dominikowi, Kacprowi, Mikołajowi, Krystianowi, Mariuszowi, Karolinie, Patrykowi), którzy entuzjastycznie realizowali wszelkie zaproponowane działania edukacyjne oraz wykazali się dużym zaangażowaniem i kreatywnością.

materiał: Ewa Żelechowska

Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu. 

Oceń artykuł: 1 1

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Jak prawidłowo stosować antybiotyki? Nie przerywaj kuracji

Czy wiesz, jak prawidłowo stosować antybiotyki? Zapobieganie infekcjom i odpowiednie ich# leczenie pomogą zachować skuteczność leków i zapobiegać antybiotykoodporności.

(czytaj więcej)
0

Ćwiczenia policjantów i straży granicznej. Wspólne działania

Policjanci, wspólnie ze strażą graniczną, wzięli udział# w ćwiczeniach na terenie Portu Lotniczego w Bydgoszczy. Miały one na celu sprawdzenie i utrwalenie działań służb w odpowiedzi na realne zagrożenia, które mogą wystąpić podczas codziennej działalności lotniska.

(czytaj więcej)
0

Terytorialsi na kolejnym szkoleniu. Kurs SERE był bardzo wymagający

Ucieczka, unikanie przeciwnika, przetrwanie w terenie to tylko niektóre #zagadnienia kursu SERE poziomu B, który w minionym tygodniu zrealizowało Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej w Toruniu. W 5-dniowym kursie udział wzięło kilkunastu Terytorialsów z całego kraju, a zajęcia realizowane były m.in. na terenie borów Tucholskich.

(czytaj więcej)
0

Co nam mówi kod kreskowy? Czy prefiks 590 = Polska?

Kto odpowiada za kody kreskowe#? GS1 to międzynarodowa organizacja zajmująca się zarządzaniem systemem znakowania produktów kodami kreskowymi.

(czytaj więcej)