Dziś mamy 26 kwietnia 2024, piątek, imieniny obchodzą:

03 marca 2018

Zakaz wjazdu ciężkich pojazdów do centrum? Są pewne problemy

fot. arch.

fot. arch.

Tematem przewodnim ostatniej sesji Rady Miejskiej w Nakle była zmiana organizacji ruchu #w mieście tak, by zmniejszyć ruch ciężkich pojazdów. Zdania były jednak podzielone, a starosta projekt zmian zaopiniował negatywnie.

Ciężkie pojazdy przejeżdżające przez centrum Nakła to nierzadki widok. Problem robi się jeszcze bardziej dotkliwy w okresie kampanii cukrowej, gdy wzmożony ruch powoduje choćby drżenie okolicznych kamienic. Problem miała rozwiązać obwodnica, jednak i ta nie okazała się na tyle pomocna. Została bowiem tak zbudowana, że mimo położenia tuż obok nakielskiej cukrowni, aby do samej cukrowni dojechać, ciężkie samochody muszą przemieszczać się ulicami Nakła.

Jednak problemem są także w dalszym ciągu samochody przejeżdżające przez Nakło tranzytem. Przed wjazdem do centrum są zakazy wjazdu pojazdów powyżej 7 ton, ale obwarowane są wyjątkiem - „nie dotyczy pojazdów docelowych”. I tu pojawia się problem, bo służbom mundurowym trudno jest zweryfikować, czy dany pojazd jest docelowy. - Policja te pojazdy kontroluje bądź sprawdza, czy stanowią ruch docelowy. Kierowcy tłumaczą, że tak, ale nie ma na to twardych dokumentów i w razie czego nie mogą być ukarani. Średnio na 10 wniosków zgłaszanych na policję, skutecznych kar było 1 może 2. Policja również przychyla się do naszego wniosku - mówił o problemie burmistrz Nakła Sławomir Napierała.

W związku z tym władze gminy Nakło zamierzają wprowadzić taki zakaz, który skutecznie ograniczy wjazd do miasta ciężkich pojazdów. Zmianami organizacji ruchu miałyby zostać objęte następujące skrzyżowania: Potulicką z Bydgoską; Bydgoską z Dworcową; Gimnazjalną z Mickiewicza; Dąbrowskiego, Plac Konopnickiej, Łokietka, Strażacką, Kościelną; ul. Poznańską z obejściem Nakła. Zakaz polegałby na umieszczeniu na skrzyżowaniach znaków B-18 „zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 7 ton” z umieszczonymi pod nimi tabliczkami „nie dotyczy pojazdów z zezwoleniem starosty”.

W tej sprawie od dłuższego czasu trwały uzgodnienia ze starostwem. Wiele o zmianach mówiono podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej w Nakle - Na spotkaniu, na którym byłem w październiku, a brał w nim udział wicestarosta Andrzej Kinderman i policja, ustaliliśmy że organizacja zostanie zatwierdzona 1 listopada, i tak tydzień za tygodniem, przesuwano ten termin, później miałem informację od starosty Tomasza Miłowskiego, że zmiany zostaną wprowadzone. Teraz otrzymałem informację, że nie będą – twierdzi burmistrz Napierała. - W piśmie, które otrzymaliśmy, jest szereg argumentów dla mnie nie do końca zrozumiałych. Przygotowujemy na nie odpowiedź i mam nadzieję, że przekonamy starostę, żebyśmy wspólnymi działaniami chronili Nakło - dodał.

O swojej decyzji mówił także sam starosta Tomasz Miłowski, który niespodziewanie przybył na nakielską sesję w połowie obrad. - Na początku gmina wystąpiła o całkowity zakaz wjazdu pojazdów powyżej 7 t do centrum miasta, potem pojawił się pomysł zezwoleń. Spotkań było kilka, między innymi: z przewoźnikami, z dyrektorem Cukrowni. 7 lutego zarząd powiatu zarekomendował takie rozwiązanie, które znalazło się w piśmie. Z tego pisma nie wynika, że nie zatwierdzę organizacji ruchu, tylko jest cały czas kwestia, kto ma być na tej tabliczce umieszczony: starosta, burmistrz czy gmina. W miastach prezydenckich to prezydent może wydawać zezwolenia, w żadnej ustawie nie mówi się o tym, że ma je wydawać starostwo. Jest w tym piśmie ustęp, że zatwierdzę te projekty, ale chciałbym, żeby na tabliczce był zapis, że będzie je wydawał burmistrz, czyli właściciel dróg - tłumaczył zebranym Tomasz Miłowski. - Gdybyśmy wprowadzili organizację tak, jak została przedstawiona, wówczas mielibyśmy problem na Potulickiej. Gdyby natomiast bezwzględne ograniczenie tonażu do 7t stanęło na Potulickiej, wszyscy pojadą do obwodnicy i z ronda na Nowej zjadą do Cukrowni, ale wyjadą Bydgoską, pod ostrym kątem muszą skręcić w drogę powiatową i już są głosy mieszkańców o tego typu problemach. Jeśli obwodnica miałaby Cukrowni służyć, może by dokończyć wjazd? - argumentował starosta.

Ankieta

Czy zmiany zaproponowane przez gminę Nakło powinny zostać wprowadzone?

  • Tak
    73.8%
  • Nie
    26.2%


Oceń artykuł: 6 5

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (27) Zgłoś naruszenie zasad

    • -8 (24)

    Madrala, w dniu 03-03-2018 12:46:36 napisał:

    Zróbcie Dąbrowskiego na niektórych odcinkach jednokierunkową, po jednej stronie parkowanie i będzie lepiej

    odpowiedz

    • 17 (29)

    Nakło, w dniu 03-03-2018 13:41:59 napisał:

    Problemem jest źle zrobiona obwodnica. Nie pomyślano o zjeździe do cukrowni. Zawidzięczamy to burmistrzowi. Brawo!

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 7 (9)

    informacja, w dniu 03-03-2018 14:18:21 napisał:

    Starosta Nakielski Tomasz Miłowski informował: Jako organ zarządzający ruchem na drogach powiatowych i gminnych informuję, że nigdy nie byłem i nie jestem przeciwnikiem wprowadzenia ograniczenia ruchu dla pojazdów ciężarowych w centrum Nakła nad Notecią. Zatwierdzę projekty zmiany stałej organizacji ruchu, które będą zakładały umieszczenie na wskazanych drogach gminnych znaków B-18 "zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 7 ton", jeżeli znajdą się pod nimi tabliczki o treści : "Nie dotyczy pojazdów z zezwoleniem burmistrza". Wszelkie decyzje związane z utrzymaniem dróg gminnych - wprowadzanie ograniczeń, zamykanie i ochrona dróg, to kompetencje zarządcy (właściciela) drogi, w tym przypadku Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią.

    odpowiedz

    • 13 (17)

    Ksawery, w dniu 03-03-2018 16:17:39 napisał:

    Jeżdżę sporo po województwie i kilku innych województwach i w wielu miastach centrum objęty ruchem jednokierunkowym. Mamy wąskie ulice m.in. Dąbrowskiego, Gimnazjalna czy Bydgoska. Przez całe centrum Kowalewa Pomorskiego przechodzi droga krajowa nr 15 nie ma zakazu wjazdu dla ciężarówek ale jest ruch jednokierunkowy. Nic by się nie stało jakby 2-3 ulice w centrum były jednokierunkowe a chodniki poszerzone. Do tego trzeba byłoby pomyśleć nad ustawieniem znaku zakazu wjazdu powyżej 7 lub 8 ton. Takie znaki są Wąbrzeźnie i to bez dodatkowej tabliczki o ruchu lokalnym. Wąbrzeźno ma obwodnicę o długości prawie 8 km, my mamy dwie a tiry nadal jeżdżą przez centrum. Problemem Nakła jest Młyn, Cukrownia i Ciepłownia a przede wszystkim ich kierowcy. Oni muszą jakoś dojechać. Jeśli chodzi o dojazd do Cukrowni i dojazd tu nie ma filozofii zjazd z mostu a wyjazd głównie Potulicką. I tutaj wielki błąd burmistrza a właściwie trzech. Żeby przy budowanych obejściu nie było wjazdu na niego. Teraz Pan burmistrz chce odkręcić kota ogonem i zwalić na starostę, że tiry jeżdżą. To Pana wina i Pana podwładnych. A tak na marginesie to nie znam drugiego miasta do 20 tyś. który ma 3 burmistrzów i tak rozrośniętą biurokrację.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 13 (13)

    mieszkaniec, w dniu 03-03-2018 16:31:57 napisał:

    powiedzmy sobie szczerze, obwodnica jest spieprzona i tyle w temacie, ratowanie się zwalaniem problemu na starostwo jest wręcz śmieszne, wyłóżcie parę baniek zróbcie wjazd na obwodnice gdzieś tam od cukrowni i tyle, miejcie jaja uderzcie się w pierś i porostu zróbcie to

    odpowiedz

    • 12 (14)

    cezar, w dniu 03-03-2018 17:51:26 napisał:

    Budowanie obwodnicy było zadaniem własnym województwa bo to jest droga wojewódzka!!! Gmina zabawiła się w inwestora rujnując budżet gminny na wiele lat. Te pienadze powinno zapłacić województwo. Ale czego można się spodziewać po włodarzach nauczycielach. Musieliby postawić swoim partyjnym kolegom wyżej postawionym. A tak zabawili się za nasze pieniądze w inwestorów i teraz mamy. Wprowadzić taki zakaz wjazdu pojazdów powyżej 7 to mogli bez budowania obwodnicy i skutek byłby taki sam. Przy następnych wyborach pamiętajcie żadnych nauczycieli szczególnie tych z POstPZPR-owską czy PSL-owską przeszłością

    odpowiedz

    • 11 (13)

    kwinto, w dniu 03-03-2018 19:01:11 napisał:

    Jadąc w czasie wakacyjnym kierunek Koszalin, Więcbork , część trasy jednokierunkowa, korków nie ma,Sępólno, droga krajowa przez środek miasta jedzie się sprawnie, wcześniej Mija się Mroczę obwodnicą która spełnia swoje zadania, niestety w Nakle obwodnice dwie i tak ruchu płynnego nie ma , w mieście korki zawsze,i jeszcze smog

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 2 (16)

    miasto, w dniu 03-03-2018 19:11:00 napisał:

    Zakaz wjazdu dla rakotwórczych i smogotwórczych diesli . Niech tiry Nowaka jeżdżą łąkami do cukrowni jak nie zbudowano wjazdów , precz z nakielskich ulic.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 10 (12)

    Nakło, w dniu 03-03-2018 19:36:26 napisał:

    Obwodnica jest spartolona. Brak ścieżki, brak zjazdów, odległość od rynku że 150 m,ogromne koszty budowy, początkowe problemy z asfaltem. Dziękujemy Panu Burmistrzowi. I było się czym chwalić przed wyborami? Pytanie chyba zbędne

    odpowiedz

    • 2 (4)

    Coco, w dniu 03-03-2018 20:03:21 napisał:

    Wiadomo, ze ten kto bedzie wydawal zezwolenia ten bedziemial duzego mecenasa pilirycNego w postaci znanego spedytora w Nakle. Zawsze bedzie jakis grosz, bonusy, wsparcie miekkie

    odpowiedz

    • 0 (0)

    obiektywnie, w dniu 03-03-2018 20:44:39 napisał:

    Starosta chce zatwierdzić zmiany pod warunkiem że burmistrz jako zarządca dróg gminnych będzie wydawał zezwolenia na wjazd bo inaczej bedzie problem z dowiezieniem towaru do marketów. A przecież lubimy tanie zakupy.

    odpowiedz

    • 2 (4)

    N, w dniu 03-03-2018 21:23:34 napisał:

    Wjazd do Cukrowni od strony Dworcowej a wyjazd od ul Rudzki w stronę obwodnicy i po problemie. A ciężarówki do Cukrowni przez obwodnicę i na rondzie Przy Nowej zawracać powinny i zjechać w prawo z wiaduktu.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 0 (0)

    Sama_prawda, w dniu 03-03-2018 23:01:32 napisał:

    Bedzie tworzony parking przy dworcu moze pozyskac jakies fundusze i polaczyc ten projekt ze zrobieniem wjazdu na parking od ulicy dworowej, a zarazem bylby to bliski wjazd na obwodnice dla tirow. 2 pieczenie na 1 ogniu. Byly w planach podobno kiedys przejazdy pod torami ok ul mickiewicza dla aut gdy sa tory zamkniete to dlaczego nie moze byc takiego przy dworcowej pod torami. Wjazd na parkung bądź wjazd na rondo przy nowej. Oczywiscie jednokierunowa dla pustych tirow.

    odpowiedz

    • 2 (2)

    Tyle, w dniu 04-03-2018 06:25:25 napisał:

    Ciekawe kto dostał by te zezwolenia...

    odpowiedz

    • 3 (3)

    iso, w dniu 04-03-2018 08:53:02 napisał:

    Kiedyś był większy porządek, za pojazdy ciężarowe uważano pojazdy przekraczające 3,5 tony i tylko te poniżej 3,5 tony mogły wjeżdżać do miast.

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Rejestracja BDO
500PLN
Prowadzenie kadr i płac dla firm
od 50PLN
Aparat dla dzieci
99,00 złPLN
Bezpłatne kontrolowanie sprawności ustawienia świateł
Fotoobraz na płótnie 50x70
121,00 zł PLN
Rejestracja podmiotów gospodarczych
od 50PLN
Ramki ślubne
39,90 zł PLN
Szkolenie z Ochrony Przeciwpożarowej
79PLN
0

38. rocznica katastrofy w Czarnobylu. Konsekwencje zdrowotne i środowiskowe

W kwietniu 1986 r. całym światem wstrząsnęła wiadomość o awarii #w Czarnobylskiej Elektrowni Atomowej położonej na terenie ZSRS, ok. 100 km. na północ od Kijowa. W efekcie błędów operatorów przeprowadzających jeden z testów oraz wad konstrukcyjnych reaktora jądrowego 26 kwietnia 1986 r. o godzinie 1:23 doszło do dwóch wybuchów.

(czytaj więcej)
0

Sprawdzono jakość handlową jaj. Jakie nieprawidłowości stwierdzono?

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów #Rolno-Spożywczych (IJHARS) przedstawia wyniki planowej kontroli w zakresie jakości handlowej jaj, przeprowadzonej w IV kwartale 2023 r. w sklepach spożywczych i innych punktach sprzedaży detalicznej na terenie całego kraju.

(czytaj więcej)
0

Zmień swoje dotychczasowe nawyki. Serce kocha sport

Systematyczna aktywność fizyczna jest podstawą# zdrowego stylu życia. Małymi krokami spróbuj zmienić swoje dotychczasowe nawyki.

(czytaj więcej)
0

Poranne ćwiczenia strażaków. Udział wzięło pięć zastępów

W czwartek, 25 kwietnia w godzinach rannych strażacy #prowadzili ćwiczenia na obiekcie przy ulicy Kcyńskiej w Szubinie.

(czytaj więcej)