Dziś mamy 29 marca 2024, piątek, imieniny obchodzą:

Wiele niezapomnianych wrażeń

fot. Natalia Frąckowiak

Z wizytą w stolicy.

W dniach 17 – 19 maja 2015 r. grupa 34 uczniów klas drugich Gimnazjum Publicznego przy Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Samostrzelu, pod opieką wychowawców: Joanny Stróżyk – Ryczek,Rafała Kempki i Marty Kołos, wyjechała na 3–dniową wycieczkę do Warszawy.

Oto relacja z wyjazdu:
Naszą podróż rozpoczęliśmy wczesnym rankiem w niedzielę z PKP Samostrzel. Na miejscu byliśmy przed południem. Najpierw spacerkiem przeszliśmy do eMKA Hostel w celu zakwaterowania. W pierwszym dniu wycieczki udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Mogliśmy się tam poczuć jak młodzi naukowcy, którzy odkrywają, próbują i eksperymentują. Po dwugodzinnym zwiedzaniu wystaw udaliśmy się na seans do Planetarium pt. „Rejs po niebie”. Mimo, że byliśmy trochę zmęczeni wczesną pobudką i podróżą pociągiem wieczorem poszliśmy na spacer po Krakowskim Przedmieściu i Placu Zamkowym. Spacerując podziwialiśmy piękne kamieniczki, pomniki wybitnych Polaków, Pałac Prezydencki, Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta III Wazy, Pomnik Syrenki Warszawskiej, Pomnik Małego Powstańca, Barbakan itd. Szczególną naszą uwagę zwrócił pięknie oświetlony Stadion Narodowy.

Drugiego dnia pobytu w Warszawie pierwszym naszym celem był Sejm RP. Pod okiem Pani przewodnik zwiedziliśmy salę posiedzeń, przemierzyliśmy sejmowe korytarze, a nawet mieliśmy okazję zajrzeć do kilku sal sejmowych. Niestety, tego dnia jakoś pusto było na korytarzach sejmowych, bo nie spotkaliśmy żadnego polityka z pierwszych ław. Wejście do sejmu i wzmożona kontrola zrobiły na nas olbrzymie wrażenie. W drodze z sejmu do Muzeum Powstania Warszawskiego zatrzymaliśmy się przy pomniku Wincentego Witosa i oczywiście zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Z racji, że droga z Wiejskiej do muzeum była dość długa i męcząca, na godzinkę zrobiliśmy postój w Złotych Tarasach, aby odpocząć i coś zjeść.

Wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego, w miejscu ważnym dla każdego warszawiaka, trwała ok. godziny. Uczniowie z zainteresowaniem oglądali i zbierali informacje o powstaniu. W drodze powrotnej do Hostelu przejechaliśmy się drugą linią metra, niedawno otwartą. Po kilku godzinach odpoczynku wieczorem przeszliśmy pod Stadion Narodowy. Niestety, wejść do środka nie mogliśmy, ale obeszliśmy go dookoła. Jego rozmiary zrobiły na nas ogromne wrażenie.

Trzeciego dnia postanowiliśmy zobaczyć Warszawę z lotu ptaka. W tym celu wjechaliśmy windą na 30 –te piętro Pałacu Kultury i Nauki. Widoki były przepiękne. Relikt komunizmu jak wiele miejsc w stolicy, zrobił na nas duże wrażenie. Tego dnia metrem po raz ostatni udaliśmy się na Starówkę. Za dnia mogliśmy podziwiać urokliwe zakątki tego miejsca. Po popołudniu pożegnaliśmy stolicę Polski i udaliśmy się w podróż powrotną. Dla wielu z nas była to podróż życia, która na długo zostanie w naszej pamięci. Wycieczkę uważamy za udaną. Już nie możemy się doczekać kolejnego wspólnego wyjazdu.

materiał: Rafał Kempka

Oceń artykuł: 30 15

Czytaj również

udostępnij na FB

Prawo pocztowe. Prezydent podpisał nowelizację ustawy

Ustawa umożliwia przekazanie Poczcie Polskiej# 2,052 mld zł dotacji na finansowanie kosztu netto obowiązku świadczenia usług powszechnych w latach 2021-2024 r.

Dzisiaj Wielki Piątek. Czas smutku, żałoby i skupienia

Wielki Piątek jest czasem powagi, smutku, żałoby i skupienia#. W kościele tego dnia nie odprawia się mszy św., tylko ma miejsce wieczorna Liturgia Męki Pańskiej. Najważniejszym jej elementem jest adoracja krzyża. Wierni podchodzą do krucyfiksu, przyklękają i symbolicznym ucałowaniem wyrażają przyjęcie odkupienia Jezusa. Liturgię wielkopiątkową kończy przeniesienie Najświętszego Sakramentu z ciemnicy do tak zwanego Grobu Pańskiego upamiętniającego złożenie do grobu ciała Chrystusa. Grób Pański stanowi ważny element Wielkiego Piątku i jego przygotowywanie jest szczególnie polskim zwyczajem. W grobach tych są często symbole narodowe oraz nawiązania i aluzje do aktualnych wydarzeń oraz problemów społecznych.

Społeczne sadzenie lasu. Akcja żołnierzy Obrony Terytorialnej

27 marca kujawsko-pomorscy Terytorialsi z kompanii #dowodzenia, 81 batalionu lekkiej piechoty z Torunia, 83 batalionu lekkiej piechoty z Grudziądza oraz pracownicy cywilni RON wraz Dowódcą 8. Kujawsko-Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej płk Marcinem Dojasiem w ramach kolejnej udanej współpracy Brygady z leśnikami wzięli udział w akcji społecznego sadzenia lasu.

Pod Bydgoszczą wylądowało UFO? Tajemniczy spodek pod lasem

- To spodek obcej cywilizacji, UFO, a może to jakieś urządzenie szpiegowskie# z innego kraju? - spekulują mieszkańcy Tarkowa Dolnego w powiecie bydgoskim na widok dziwnego pojazdu, który stanął na jednej z łąk pod lasem w powiecie bydgoskim.