Zajęcia origami. Przedszkolaki zgłębiały sztukę składania papieru
fot. Jolanta Storzyńska
Każdy człowiek jest wyjątkowy, może rozwijać nie tylko zdolności specjalne, ale także słabsze #strony dzięki wykorzystywaniu mocnych stron – z teorii Howarda Gardnera, amerykańskiego psychologa.
Tegorocznym hasłem w planie pracy Samorządowego Przedszkola nr 2 w Szubinie było rozwijanie inteligencji wielorakich dzieci poprzez realizacje planu daltońskiego. Według założenia Gardnera, inteligencja jest dynamiczna i wielopłaszczyznowa.
Grupa Promyczków skupiła się na rozwijaniu inteligencji wizualno – przestrzennej, uwzględniając tworzenie form przestrzennych z dziećmi wykazującymi zainteresowanie techniką orgiami.
Sztuka japońska orgiami rozwija sprawność manualną dzieci i rozbudza twórcze myślenie. Dziecko podczas składania papieru w kształcie kwadratu, pobudza układ nerwowy, integrując w ten sposób obie półkule mózgowe. Ingerencja mózgu sprawia, że dziecko jest twórcze, skoncentrowane na swojej pracy.
Sztuka składania formy przestrzennej wpływa na rozwijanie zdolności manualnych dziecka, doskonaląc analizę i syntezę wzrokowo – ruchową, a także kształcąc pojęcia matematyczne.
Dziecko podczas zabawy papierem, relaksuje się i cieszy z wykonanej pracy, tworząc cały wachlarz edukacyjnych doświadczeń. Utrwala nazewnictwo dotyczące wielkości, szerokości i długości, a także położenia w przestrzeni. Uruchamia zmysł wzroku, słuchu i dotyku. Pracuje w indywidualnym tempie pracy, utrzymując ład i porządek. Przestrzega ustalonych i przyjętych zasad i reguł, ucząc się współpracy w grupie.
Twórcza zabawa techniką orgiami kształtuje osobowość małego dziecka: ćwiczy cierpliwość i precyzję, stymuluje rozwój psychofizyczny, emocjonalny i społeczny oraz doskonali wewnętrzną dyscyplinę.
Nauczyciel przyjął rolę doradcy, a jednocześnie pomocnika podczas trudniejszych faz składania papieru. Zadbał również o wszechstronny rozwój dziecka, uwzględniając jego indywidualne predyspozycje i możliwości, które znalazły odzwierciedlenie podczas samodzielnego dokonywania wyboru zadania daltońskiego.
materiał: Jolanta Storzyńska
Autorka nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.
Galeria
Czytaj również
- Przedszkolaki uczciły Międzynarodowy Dzień Pandy. Zajęcia w bibliotece
- Rodzinne warsztaty pałuckie. Wykonano piękne palmy
- Kreatywne warsztaty wielkanocne. Dzieci własnoręcznie ubijały masło
- Zajączki zaprosiły dzieci do wspólnej zabawy. Wizyta w Bożejewiczkach
- Uroczyste Pasowanie na Przedszkolaka. Na wszystkich czekał słodki poczęstunek
Jak prawidłowo stosować antybiotyki? Nie przerywaj kuracji
Czy wiesz, jak prawidłowo stosować antybiotyki? Zapobieganie infekcjom i odpowiednie ich# leczenie pomogą zachować skuteczność leków i zapobiegać antybiotykoodporności.
(czytaj więcej)Ćwiczenia policjantów i straży granicznej. Wspólne działania
Policjanci, wspólnie ze strażą graniczną, wzięli udział# w ćwiczeniach na terenie Portu Lotniczego w Bydgoszczy. Miały one na celu sprawdzenie i utrwalenie działań służb w odpowiedzi na realne zagrożenia, które mogą wystąpić podczas codziennej działalności lotniska.
(czytaj więcej)Terytorialsi na kolejnym szkoleniu. Kurs SERE był bardzo wymagający
Ucieczka, unikanie przeciwnika, przetrwanie w terenie to tylko niektóre #zagadnienia kursu SERE poziomu B, który w minionym tygodniu zrealizowało Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej w Toruniu. W 5-dniowym kursie udział wzięło kilkunastu Terytorialsów z całego kraju, a zajęcia realizowane były m.in. na terenie borów Tucholskich.
(czytaj więcej)Co nam mówi kod kreskowy? Czy prefiks 590 = Polska?
Kto odpowiada za kody kreskowe#? GS1 to międzynarodowa organizacja zajmująca się zarządzaniem systemem znakowania produktów kodami kreskowymi.
(czytaj więcej)