Zadania daltońskie. Nauka odpowiedzialności i samodzielności
fot. Jolanta Storzyńska
Zadania daltońskie są w taki sposób przez nauczycielki w grupie Promyczków z Samorządowego # Przedszkola nr 2 w Szubinie przygotowywane, aby dzieci z chęcią i zainteresowaniem zrealizowały je podczas dowolnej zabawy.
Na szpatułkach podarowanych przez rodziców dziecko przyczepiało klamerkę w takim samym kolorze jak kolor naklejonego paska na szpatułce. Ćwiczyło w ten sposób koncentrację, skupienie uwagi oraz kształciło motorykę małą. Podczas układania białych kubeczków oznakowanych czarnymi kropkami w zakresie od 1-6, dziecko układało je według schematu pokazanego na liczbach.
Ćwiczenie obejmowało kształcenie logicznego myślenia z uwzględnieniem wizualizacji cyfry, z odpowiednią ilością kropek na kubeczku.
Kolejne zadanie obejmowało przenoszenie pęsetą akrylowych małych pomponików do wykonanej tacy z nakrętkami i umieszczanie ich według kodu kolorów w szeregu lub w rzędzie. Przy tym zadaniu kolejny raz była zaangażowana u dziecka motoryka mała rozwijająca i przygotowująca dłonie do prawidłowego chwytu kredki, pędzla czy długopisu, ćwicząc przy tym precyzyjność i dokładność wykonanego zadania.
Ciekawą zabawą były wcześniej przygotowane dwie plansze edukacyjne. Na jednej z nich były rysunki przedmiotów ułożone w szeregu z pustym polem jako narzędziem startu. Na drugiej były w szeregu narysowane strzałki w różnych kierunkach, które dziecko odczytywało, przemieszczając się pionkiem po planszy z przedmiotami. Następnie dziecko określało słownie położenie przedmiotu względem pokazanej placem strzałki: do góry, na dół, w prawo, w lewo. Kształciło w ten sposób położenie kierunków i orientacji przestrzennej.
Ostatnie zadanie dotyczyło dopasowania „kręgosłupa” bałwanka z odpowiednią liczbą guzików do głowy z kapeluszem, na którym był zapis graficzny liczby.
Promyczki w myśl idei Helen Parkhurst uczyły się odpowiedzialności przy wykonanym samodzielnie zadaniu, jednocześnie czuły się odpowiedzialnie za realizację zaplanowanego przez siebie dnia w przedszkolu. Czerpały radość z odkrywania i doświadczenia.
materiał: Jolanta Storzyńska
Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.
Galeria
Czytaj również
- Wizyta w bibliotece. Spotkanie z książką i zwiedzanie izby muzealnej
- Dzieci poznały twórczość Andersena. Nie zabrakło zgadywanek
- "Jedna jaskółka wiosny nie czyni". Występ zachwycił dzieci
- Dzieci zaprezentowały wiersze logopedyczne. Nagrody dla wszystkich
- Przedstawienie teatralne spodobało się dzieciom. O wyścigu żółwia z zającem
Podstawowe szkolenie łączników i zwiadowców. Zajęcia w Kowalewku
W ramach rocznego planu pracy zatwierdzonego przez #Komendę Jednostki w Kowalewku trwają zajęcia z zakresu budowy i obsługi motocykli typu Honda 125 SL, a także qadów Yamaha Grizzly 550.
(czytaj więcej)Światowy Dzień Chorych na Hemofilię. Zaburzenia krzepnięcia krwi
Wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień# Chorych na Hemofilię.
(czytaj więcej)Edukacyjny piknik z okazji Dnia Ziemi. Wstęp bezpłatny
22 kwietnia 2024 r. po raz pięćdziesiąty czwarty obchodzimy# Dzień Ziemi. To święto ekologiczne, które w tym roku promowane jest hasłem: Planeta kontra plastik. W ramach obchodów Główny Inspektorat Ochrony Środowiska jest współorganizatorem edukacyjnego pikniku na terenie Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB.
(czytaj więcej)Wskoczył do rzeki, by ratować nastolatkę. Ryzykował własnym życiem (film)
Starszy aspirant Łukasz Grabowski z Komendy #Miejskiej Policji w Toruniu, ryzykując własne życie, uratował młodą kobietę. Nie zważając na silne prądy i niską temperaturę wody, funkcjonariusz ruszył na pomoc 16-latce, która tonęła w nurcie Wisły.
(czytaj więcej)