Dziś mamy 19 kwietnia 2024, piątek, imieniny obchodzą:

22 czerwca 2019

Wycieczka do Kudowy Zdrój. Uczestnicy zwiedzili ciekawe miejsca

fot. E. Hodana

Sołtys wsi Sierniki w dniach 13 - 16 czerwca 2019 roku zorganizował wycieczkę do # Kotliny Kłodzkiej i Pragi, w której uczestniczyły 33 osoby (mieszkańcy sołectwa i okolic).

W pierwszym dniu wycieczki zwiedziliśmy Zamek Książ i Palmiarnie w Wałbrzychu oraz kaplicę czaszek i ruchomą szopkę w Kudowie Zdrój. Dodatkowo po zameldowaniu w hotelu część osób udała się jeszcze na spacer po Kudowie, między innymi do położonej niedaleko hotelu pijalni wód. Podczas całego pobytu zakwaterowani byliśmy w hotelu Wrzos w Kudowie Zdrój.

W piątek po śniadaniu udaliśmy się do Pragi. Zwiedzaliśmy to piękne miasto wraz z Panią Przewodnik, która opowiadała nam jego historię i zaprowadziła w ciekawe miejsca. Strudzeni późnym wieczorem wróciliśmy do hotelu.

W sobotę, także z przewodnikiem, udaliśmy się na objazd Kotliny Kłodzkiej. Zwiedzaliśmy Duszniki Zdrój, a w nich Park Zdrojowy, Pijalnię wód, Dworek Chopina. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Sanktuarium Wambierzyckiej Królowej Rodzin oraz słynnej ruchomej szopki w Wambierzycach. Następnie udaliśmy się do Polanicy Zdrój, gdzie zwiedziliśmy Park zdrojowy wraz ze źródełkiem i pijalnią wód mineralnych.

Ostatnim punktem wycieczki tego dnia było zwiedzanie Kudowy Zdrój. Wieczorem urządziliśmy wieczorek pożegnalny podczas którego, na pamiątkę naszego pobytu wręczyliśmy właścicielom hotelu koszulkę logo Kcyni i podpisami wszystkich uczestników wycieczki.

W niedzielę w drodze powrotnej do domu zatrzymaliśmy się w Kłodzku, gdzie z przewodnikiem zwiedziliśmy Twierdzę Kłodzką.

Przez cały czas wyjazdu mieliśmy piękną słoneczną pogodę, choć na Dolnym Śląsku przywitał nas deszcz, jednakże nie przeszkodził on w zwiedzaniu Zamku Książ. Nastroje i humory wycieczkowiczów były wspaniałe. Planowaliśmy nawet kolejne wyjazdy. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

materiał: E. Hodana

Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 4 2

Czytaj również

udostępnij na FB

Ciekawe miejsca na terenie Leśnictwa Dębogóra. Co warto zobaczyć?

Pogoda nie zachęca wręcz do #wychodzenia na zewnątrz, więc My chcemy Was zachęcić do lektury przy porannej kawie. Tym razem kilka ciekawych miejsc na terenie Leśnictwa Dębogóra.

(czytaj więcej)

Rocznica powstania w gettcie warszawskim. Heroiczna walka

Dzisiaj, 19 kwietnia przypada# 81. rocznica powstania w getcie warszawskim.

Edukacyjny piknik z okazji Dnia Ziemi. Wstęp bezpłatny

22 kwietnia 2024 r. po raz pięćdziesiąty czwarty obchodzimy# Dzień Ziemi. To święto ekologiczne, które w tym roku promowane jest hasłem: Planeta kontra plastik. W ramach obchodów Główny Inspektorat Ochrony Środowiska jest współorganizatorem edukacyjnego pikniku na terenie Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB.

(czytaj więcej)

Wskoczył do rzeki, by ratować nastolatkę. Ryzykował własnym życiem (film)

Starszy aspirant Łukasz Grabowski z Komendy #Miejskiej Policji w Toruniu, ryzykując własne życie, uratował młodą kobietę. Nie zważając na silne prądy i niską temperaturę wody, funkcjonariusz ruszył na pomoc 16-latce, która tonęła w nurcie Wisły.