Dziś mamy 28 marca 2024, czwartek, imieniny obchodzą:

30 maja 2020

Obrady pełne sprawozdań i uchwał. Mrotecka sesja znów w trybie zdalnym

29 maja w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Mroczy odbyła się XXI sesja rady #miejskiej. Z uwagi na panującą pandemię, po raz kolejny zdecydowano się na przeprowadzenie obrad w trybie zdalnym.

Radni mieli tego dnia do podjęcia aż 9 następujących uchwał: w sprawie dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2020 – 2038; w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Mrocza na 2020 rok; w sprawie przyjęcia raportu z realizacji „Programu Ochrony Środowiska dla Miasta i Gminy Mrocza na lata 2017 – 2021 z perspektywą na lata 2022 – 2025”; w sprawie przyjęcia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Miasta i Gminy Mrocza”; w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie na rzecz Gminy Mrocza od Skarbu Państwa nieruchomości gruntowej; w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działek budowlanych położonych w obrębie ewidencyjnym Krukówko gm. Mrocza; w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości opłat za parkowanie i sposobu pobierania opłat; określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Mrocza w 2020 roku oraz w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej projektu lasów ochronnych stanowiących własność Skarbu Państwa będących w zarządzie Nadleśnictwa Runowo, położonych na terenie Gminy Mrocza

W dalszej kolejności radni zapoznali się ze sprawozdaniami z realizacji Programu Profilaktyki Uzależnień dla Miasta i Gminy Mrocza za rok 2019; z realizacji Rocznego Programu Współpracy w 2019 roku Gminy Mrocza z organizacjami pozarządowymi; z realizacji w 2019 roku Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie Dla Miasta i Gminy Mrocza na lata 2016 – 2022 oraz z raportem monitoringowym z realizacji w 2019 roku Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na terenie Gminy Mrocza na lata 2016 – 2022. Ponadto przewodniczący gminnej komisji rewizyjnej Tomasz Tarnolicki przedstawił informacje o przeprowadzonych kontrolach: wykorzystania urlopów wypoczynkowych w Urzędzie Miasta i Gminy Mrocza; organizacji służb w Straży Miejskiej oraz stanu technicznego chodnika i nawierzchni bitumicznej ul. Zwycięstwa w Mroczy.

Majowa sesja obfitowała również w liczne dyskusje. Tematy, o których rozmawiano, dotyczyły m.in. problemów z gospodarką odpadami komunalnymi, a także wydzielenia lokalu zastępczego dla jednych z lokalnych przedsiębiorców, którzy są zmuszeni do prowadzenia swojej działalności w innym miejscu ze względu na planowaną budowę ronda w Mroczy. Radny Arkadiusz Lange zwrócił również uwagę na nadal istniejące problemy z funkcjonowaniem orlików. Obecnie funkcjonują one w mocno ograniczonych godzinach, z czego mieszkańcy nie są zadowoleni.

Oceń artykuł: 4 2

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (29) Zgłoś naruszenie zasad

    • 3 (3)

    słuchacz, w dniu 30-05-2020 20:30:32 napisał:

    Najbardziej zainteresowały mnie dwa tematy. Zakaz rozmowy pracowników z radnymi - ciekawe co urząd ma do ukrycia że zastępca taki zakaz wydał? Budowa przedszkola - chyba pierwszy raz się spotykam z sytuacją że dla firmy budowlanej nie ma różnicy w cenie - czy wyleje tylko fundamenty pod budynkiem czy płytę fundamentową. Przecież to diametralna różnica w ilości betonu...

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 1 (1)

    Kto, w dniu 31-05-2020 05:42:27 napisał:

    A co w koncu z ta Rokitką?Odp brak.Wciaz źle dzieje się w tej gminie zawsze ziarno prawdy jest w plotkach.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 2 (2)

    Mroczanka, w dniu 31-05-2020 07:50:39 napisał:

    Ja także uważnie słuchałam i nawet usłyszałam ktory z kierowników przewodniczącego rady o tym poinformował. Dlatego zastępca tłumaczył się jak dziecko. Niech dalej daje sobą kierować skarbniczce... A tak w ogóle to chyba zaczynam współczuć zwyklym pracownikom urzędu kierownictwa, jeżeli takie rzeczy tam się dzieją.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 5 (5)

    Mieszkaniec, w dniu 31-05-2020 08:35:36 napisał:

    Mam odczucie że sytuacja w urzędzie nie została do końca oczyszczona a pracownikom knebluje się usta. W odpowiedzi Zastępca Burmistrza potwierdził że takie spotkanie było tematyka była poruszana tylko nie takie były jego intencje. Jeżeli udzielanie jawne informacji jest standardem i normą to po co wydawać kierownikom jakieś dodatkowe wytyczne i dookreślać "oczywistą oczywistość" Myślę że odpowiedż na pytanie została stworzona na potrzeby wybrnięcia z sytuacji. Oczywiście można dopytać pracowników czy kierowników mają przekazywać pełne i prawdziwe informacje

    odpowiedz

    • 0 (0)

    CNA, w dniu 31-05-2020 08:44:58 napisał:

    esesja pokazała , że urzędnicy kurczowo trzymaja sie władzy , nie panuja nad sytuacją , finanse leżą , jedyne co potrafią to tylko podwyzki może szukać oszczędnsci w organizacji np zbiórki odpadów , przyjrzeć sie kosztom , fakturom wystawianym przez podmioty a nie wierzyc na słowo co urzzędnicy przedstawiają , wiadomo , że biznes śmieciowy jest najbardziej dochodowy na Świecie , kto na tym zarabia i ile ? mamy b bogatych urzędników , firmy porejestrowaane na rodziny , świadczą usługi dla urzędu przez kolejnych podwykonawców itd , Panowie Radni zarządajcie faktur , kalkulacji , przyjrzyjcie sie kosztom , szukajcie oszczędności bo do tej pory potraficie sięgac tylko do naszych kieszeń , społeczeństwo także straciło na pandemii , za chwile bedzie podwyżka i na tym nie skonczycie , Bierzcie się do pracy a nie do popisywania wypowiedziami .

    odpowiedz

    • 3 (5)

    Obywatel, w dniu 31-05-2020 08:53:24 napisał:

    Jak sytuacja mogła zostać oczyszczona jeżeli zastępca jest powoływany z aresztu? Mało tego - zostaje nim osoba, która od kilkunastu lat przyjaźni się że skarbniczką a jeszcze dłużej z jej obecnym mężem. Wiadomo że w takiej sytuacji powołuje się na zastępcę osobę najbardziej zaufaną... Jedyna szansa na oczyszczenie sytuacji w mroteckim urzędzie to niestety komisarz i nowe wybory. Obecnie urzędem, a w szczególności polityką kadrową, zarządza "zdalnie" skarbniczka...

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 7 (7)

    Wiecie kto, w dniu 31-05-2020 09:39:19 napisał:

    Jeszcze chwila i będzie normalnie , radni nie bardzo się kwapili do zorganizowania referendum za odwołaniem burmistrza to teraz mieszkańcy biorą sprawy w swoje ręce. Będzie referendum , pan Leszek K zostanie odwołany ,będą wybory na nowego burmistrza i wtedy Pan Waldemar ,może w nich wystartować i poddać się ocenie mieszkańców . Uważam , że tylko nowy burmistrza , taki który nie jest pod niczyim wpływem , może zagwarantować normalność w naszej gminie i w samym urzędzie . Za daleko tam już wszystko zaszło. Czas na zmiany i przywrócenie naszemu miastu dobrego imienia . Ale też czas na rozliczenia !!! Część radnych, gdyby mieli chociaż trochę honoru to też podali by się do dymisji no , ale to trzeba mieć jaja a nie wydmuszki . P.S wystarczy zlecić audyt zewnętrznej firmie i zarzuty o niegospodarność popłynęły by strumieniem . Jako mieszaniec chciałbym również znać prawdziwą sytuację finansową gminy a nie jakieś bzdury i krętactwa !!!

    odpowiedz

    • 1 (1)

    mroczanin, w dniu 31-05-2020 09:45:26 napisał:

    podobno znowu jakies służby są w urzędzie , w kolejnej sprawie , ktoś coć , czy plotki jak czasami to bywa ??

    odpowiedz

    • 4 (6)

    Prawda, w dniu 31-05-2020 12:00:36 napisał:

    Tez slyszalem o kontaktowaniu sie zastepcy z byla skarbnik.Robi sie taka mrotecka osmiornica.Zamiast sie oczyszczac ciagle jest kontynuacja tej patologi.Elita i kolesiostwo wciaz rzadzi.Ta gmina upada.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 2 (2)

    Xp312, w dniu 31-05-2020 12:56:58 napisał:

    Nazwijmy sprawy po imieniu, kiedy planujecie kolejną podwyżkę za śmieci?

    odpowiedz

    • 3 (3)

    michałek, w dniu 31-05-2020 13:39:25 napisał:

    Pan radny Lange poruszył kwestię postoju samochodów ciężarowych przed posesjami otóż jestem mieszkanką osiedla i nie wydaje mi się , że ktoś nagminnie parkuje swe auto o większych gabarytach przez dłuższy czas utrudniając tym samym poruszanie się współmieszkańców . Jest to kwestia najwyżej kilkunastu minut powiedzmy czas spożycia posiłku , a nadgorliwi i uczynni sąsiedzi biją na alarm o blokadzie osiedla ....no cóż POLAK POLAKOWI WROGIEM . Ja raczej oczekiwałam na podanie wyniku próbek pobranych z naszej lokalnej rzeczki , które miały być gotowe na początku maja , ale widocznie tematy zastępcze są na topie nawet na szczeblu lokalnym , PRZYKRE

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Mieszkaniec, w dniu 31-05-2020 19:31:39 napisał:

    Niektóre TIRy faktycznie stoją w weekendy przed domami i to dość utrudnia innym przejazdy i stanowi zagrożenie

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 0 (0)

    Xp312, w dniu 01-06-2020 10:10:34 napisał:

    Tylko za te fuszery nikt nie bierze odpowiedzialnosci i czuje się bezkarny. Papierki podpisane i wszystko jest cacy

    odpowiedz

    • 2 (2)

    Mieszkaniec, w dniu 01-06-2020 10:46:42 napisał:

    Dlatego czas na zmianę tej sytuacji. Za dużo w tym urzędzie starych przyzwyczajeń, szczególnie tych złych, kontynuowanych przez taki a nie inny sposób przekazywania władzy. Nie chcę całkowicie krytykować burmistrza Klesinskiego. Sporo dobrego zrobił dla gminy Mrocza, szczególnie jeżeli popatrzymy na inwestycje. Może nie wszystkie do końca trafione ale są. Może gdyby los nie zetknął go z taką a nie inną osobą... nie wydarzyłoby się to, co się wydarzyło. Patrząc jednak na całokształt jego dokonań nasuwa mi się sugestia, którą mam nadzieję burmistrz jednak rozpatrzy i w zaistniałej sytuacji weźmie pod uwagę. Chciał zawsze uchodzić za człowieka honorowego, może więc warto byłoby wziąć pod uwagę złożenie rezygnacji z urzędu burmistrza. Myślę, że byłoby to postrzegane na plus. Nie ukrywamy że raczej nie ma szans na powrót na fotel burmistrza. Dodatkowo zakończyłby tym sposobem wypisywanie komentarzy w tym nieprzyjemnym temacie a przede wszystkim zachowałby resztę honoru za dotychczasowe zasługi. Uważam że nie ma sensu przeciągać tej chorej sytuacji z zastępcą który ma średnie pojęcie o zarządzaniu urzędem a tym bardziej gminą czego najlepszym dowodem są jego ostatnie dyspozycję i pokrętne tłumaczenia. Panie burmistrzu trzymam kciuki za to że zachowa się pan jak prawdziwy facet a tym bardziej burmistrz i skoro już musiało się zdarzyć to ci się zdarzyło weźmie pan za to odpowiedzialność i zrobi to co należy w takiej sytuacji zrobić. Decyzja na pewno trudna ale na pewno honorową.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 0 (0)

    Maciej, w dniu 01-06-2020 14:48:14 napisał:

    O jakim honorze ty piszesz, brał kasę na lewo, to wystarczy, jeszcze nie wiadomo ile jej wziął. A sam nie rządził gminą, miał pracowników, widocznie dobrych skoro wszystko się układało i funkcjonowało w przy tak marnych wpływach.

    odpowiedz

    • 1 (1)

    zdziwiony, w dniu 02-06-2020 21:05:13 napisał:

    Dopiero po tylu latach segregacji urzędnicy zorientowali się, że jest problem z segregacją? Do tej pory było ok i nie było podwyżek?

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Konstrukcje stalowe
Przeglądy gaśnic
od 50PLN
Ochrona środowiska dla firm
od 50PLN
Usługi prowadzenia ksiąg rachunkowych
od 50PLN
Analiza stanu bhp w firmie
od 50PLN
Bezpłatne kontrolowanie sprawności amortyzatorów
Rozliczenia ZUS
od 50PLN
Szkolenia bhp wstępne
od 30PLN
0

Prawo pocztowe. Prezydent podpisał nowelizację ustawy

Ustawa umożliwia przekazanie Poczcie Polskiej# 2,052 mld zł dotacji na finansowanie kosztu netto obowiązku świadczenia usług powszechnych w latach 2021-2024 r.

(czytaj więcej)
0

Rozpoczyna się Triduum Paschalne. Dziś Wielki Czwartek

Wielki Czwartek rozpoczyna przeżywanie #Świętego Triduum Paschalnego.

(czytaj więcej)
0

Społeczne sadzenie lasu. Akcja żołnierzy Obrony Terytorialnej

27 marca kujawsko-pomorscy Terytorialsi z kompanii #dowodzenia, 81 batalionu lekkiej piechoty z Torunia, 83 batalionu lekkiej piechoty z Grudziądza oraz pracownicy cywilni RON wraz Dowódcą 8. Kujawsko-Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej płk Marcinem Dojasiem w ramach kolejnej udanej współpracy Brygady z leśnikami wzięli udział w akcji społecznego sadzenia lasu.

(czytaj więcej)
0

Pod Bydgoszczą wylądowało UFO? Tajemniczy spodek pod lasem

- To spodek obcej cywilizacji, UFO, a może to jakieś urządzenie szpiegowskie# z innego kraju? - spekulują mieszkańcy Tarkowa Dolnego w powiecie bydgoskim na widok dziwnego pojazdu, który stanął na jednej z łąk pod lasem w powiecie bydgoskim.

(czytaj więcej)