Dziś mamy 24 kwietnia 2024, środa, imieniny obchodzą:

29 stycznia 2015

Maciej Boinski coraz bliżej celu

fot. pow.

Jest już 27 dni w drodze wzdłuż Warty. Pokonał już 503 km z 808, jakie liczy trasa. Wzbudził zainteresowanie w całym kraju. Co etap telewizja,# radio i prasa spotykają się z nim, przybliżając wyczyn Nakielanina. Poniżej kolejne relacje.

Dzień 25Z uwagi na to, że moja córka Zuzanna obchodzi dziś swoje szóste urodziny, pragnę złożyć Jej najserdeczniejsze życzenia. Pierwszy raz nie ma mnie, gdy ma swoje święto. Z tego powodu przedstawiam Wam na fotografii Edzia. To jest mój talizman, który dostałem od Zuzi, kiedy wyjeżdżałem z domu. Był ze mną również na wyprawie wzdłuż Noteci. - Zuziu, Edziu ma się dobrze.

Wędrówkę zacząłem o 6.30. Dość szybko doszedłem do Pogorzelicy. W miejscowości Czeszewo dokonałem zakupów i niedaleko promu zrobiłem sobie przerwę. Później przeszedłem pod aktualnie remontowanym mostem kolejowym. Następne na mojej trasie było Dębno.

Niedaleko promu stała tablica, upamiętniająca tragedię, jaka się tu wydarzyła. W dzień Pierwszej Komunii Świętej utopiło się osiem dziewcząt pierwszokomunijnych, które przewożone były do kościoła w Dębnie. Zginął również 70-letni przewoźnik i jego 12-letni pomocnik (tragedia wydarzyła się 27 maja 1903 r. – przyp. T.R.). Po chwili refleksji, ruszyłem dalej.

Rzeka coraz częściej podmywa, tworząc pionowe brzegi. Bobry nadal działają. Szkoda tylko powalonych dębów. Po godzinie 14.00 zameldowałem się w Marinie pod Czarnym Bocianem w Nowym Mieście nad Wartą. Przeszedłem 24 km (razem 470), pozostało 338 km.

Dzień 26Wczoraj rozbiłem namiot na terenie Mariny Pod Czarnym Bocianem. Pięknie położona przystań komponuje się z krajobrazem. Zostałem tam bardzo dobrze ugoszczony. Mogłem skorzystać z prysznica oraz skosztować jedzenia serwowanego w tamtejszej restauracji. Małżeństwo prowadzące ten obiekt wkłada w to mnóstwo serca. Polecam to miejsce z czystym sumieniem. Tworzą je ludzie z pasją.

Kiedy obudziłem się o 6.00 rano i otworzyłem namiot, leżała pięciocentymetrowa warstwa śniegu. Uwieczniłem to na fotografii, bo to pierwszy śnieg na tej wyprawie.

Wędrówkę zacząłem o 7.45. Szybko okazało się, że śnieg lepi się do kółek i je blokuje. Gdy doszedłem do miejscowości Solec, padałem ze zmęczenia. Śnieg jednak szybko topniał i wędrówka szła coraz lepiej. Już na wysokości wsi Potachy marsz odbywał się bez problemu. Blisko miejsca, gdzie rzeczka Moskwa wpływa do Warty, zawołał mnie mężczyzna, zapraszając na obiad. Mieszka w małej chatce przy brzegu Warty i ma na imię Olo. Skorzystałem z propozycji i po posiłku poszedłem dalej.

Kolejny raz na trasie wędrówki spotkałem fantastyczną osobę. Parę kilometrów dalej rozbiłem namiot. Dziś nocuję w lesie. Przeszedłem 19 km (razem 489), pozostało 319 km.

Dzień 27. Po wilgotnej nocy spędzonej w lesie, wstałem już o 4.00, by dojść do Śremu. Stopniała reszta śniegu i padał deszcz.
Na wysokości Dąbrowy musiałem wyjść na drogę, ponieważ zbyt duża ilość starorzeczy i mokradeł zrobiła przeszkodę nie do pokonania. W Miechlinie wróciłem nad Wartę. Niedaleko Śremu, nad brzegiem, rosną okazałe dęby, które pięknie komponują się z okolicą. Niemal do samego centrum brzegi są czyste. Widać, że miasto o to dba. O 13.30 spotkałem się z burmistrzem Śremu. Był pełen podziwu dla mojej wyprawy. Później rozbiłem namiot u „Wodniaków” na śremskiej marinie. Przeszedłem 14 km (razem 503), pozostało 305 km.

Patronat nad wyprawą sprawuje burmistrz Miasta i Gminy Nakło nad Notecią Sławomir Napierała.

Oceń artykuł: 75 74

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (1) Zgłoś naruszenie zasad

• 2 (2)

mówię jak jest, w dniu 30-01-2015 10:11:15 napisał:

jesteś pozytywnym hardcorem:) :)

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!