Dziś mamy 6 czerwca 2020, sobota, imieniny obchodzą:

19 października 2019

Aby zaistnieć, trzeba się promować. Ile to kosztuje?

fot. archiwum

fot. archiwum

W ubiegłym roku na działania promocyjne gminy Sadki wydano z # budżetu prawie 45 tysięcy złotych. Na czym one polegały?

Gminy jako samodzielne jednostki samorządowe podejmują także różne działania, aby się promować. Promocja ma być sposobem na przyciągnięcie np. inwestorów czy turystów, którzy oczywiście w różny sposób zostawiliby w danej gminie swoje pieniądze.
Działalność promocyjna wiąże się z zakupem usług oraz zadań. Analizując wydatki na ten cel w gminie Sadki, trzeba stwierdzić, że od kilku lat utrzymują się one na mniej więcej tym samym poziomie. W ciągu czterech ostatnich lat najwięcej pieniędzy, bo ponad 48 tysięcy złotych wydano na działania promocyjne w 2016 roku. Wówczas prawie 6,5 tys. zł przeznaczono na organizację uroczystości, kartki świąteczne, nagrody w konkursach, zakup np. zaproszeń czy grawertonów. Resztę, czyli ponad 42 tys. zł wydano na usługi związane z promocją takie jak: ogłoszenia w lokalnym radiu, albumy, kubki, smycze, piłki czy... zestawy do gry w golfa.

W 2017 roku na promocję wydano ponad 5 tysięcy złotych mniej, a była to kwota ponad 43 tysięcy złotych. Z czego ponad 10 tysięcy zł przeznaczono na działania promocyjne, a pozostała kwota na podobne usługi jak te w 2016 r.

Z kolei w 2018 roku na promocję gminy Sadki wydano prawie 48 tys. zł. Niewykluczone, że mogło się to wiązać z zeszłorocznymi wyborami samorządowymi. Na bieżący rok zaplanowane wydatki są nieco skromniejsze i wynoszą niecałe 45 tys. zł.

Jak nietrudno zauważyć, od kilku lat gmina Sadki konsekwentnie promuje się przez te same działania, czyli zakup ogłoszeń w radiu oraz przede wszystkim promocyjnych gadżetów. Skutki tych działań są trudne do zmierzenia. Przede wszystkim nie ma wyraźnych przesłanek wskazujących na to, że potencjalni inwestorzy czy turyści chętniej będą odwiedzać daną gminę przede wszystkim przez pryzmat otrzymanego kubka z jej logo. Chętnych do inwestowania przyciągają głównie: dobra lokalizacja, potencjał ludnościowy, potencjał w terenach inwestycyjnych czy możliwość uzyskania np. ulg podatkowych. Atrakcyjność turystyczna jest z kolei czynnikiem wysoce subiektywnym i również trudno stwierdzić czy promocyjne gadżety sprawią, że dany turysta powróci do gminy Sadki ze względu na jej turystyczne walory. W tak małych gminach, jaką są Sadki działania promocyjne mają przede wszystkim wymiar wewnętrzny. Zapewne wielu mieszkańcom miło jest otrzymać zestaw promocyjny czy np. okolicznościowy grawerton bądź życzenia świąteczne od sadkowskiego urzędu.

Oceń artykuł: 4 1

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (2) Zgłoś naruszenie zasad

    • 4 (4)

    Baśka, w dniu 19-10-2019 16:13:54 napisał:

    U nas niecałe 50 tyś. A Nakle ponad 1 mln.

    odpowiedz

    • -2 (2)

    kiebieskie karki, w dniu 20-10-2019 07:35:36 napisał:

    reklama goni Saki sama

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Narożnik z funkcją spania, 6 kolorów do wyboru
Makijaż na każdą okazję
Siłownia
Drukarka fiskalna Epson
2499PLN PROMOCJA PLN
Szkolenia p.poż.
od 50PLN
Fotokubek z kolorowym uchwytem w kształcie serca
24,90PLN
Elzab Zeta
sugerowana cena producenta: 2816,70PLN
Kasa fiskalna ONLINE Datecs WP500
1399PLN PROMOCJAPLN
0

O Stowarzyszeniu Oficerów Więziennictwa. Czym się zamuje?

Przyglądamy się bliżej działalności Stowarzyszenia Oficerów Więziennictwa. Jaka jest jego #historia? Jakie stawia sobie cele? Do czego dąży w swoich działaniach?

(czytaj więcej)
0

Światowy Dzień Środowiska. Ochrona zasobów wodnych to konieczność

Kwestia dostępności wody jest obecnie jednym z największych wyzwań #dotyczących zrównoważonego rozwoju. Nie tylko w odległych zakątkach świata, ale także w Polsce. Obchodzony 5 czerwca z inicjatywy Organizacji Narodów Zjednoczonych Światowy Dzień Środowiska to dobry moment, by zastanowić się, co każdy z nas może zrobić w kontekście ochrony tego życiodajnego zasobu.

(czytaj więcej)
0

Każdy może zostać szefem kuchni. Wystarczą produkty i pomysł

Czas spędzany w domu i utrudniony dostęp do niektórych produktów, mogą okazać się #źródłem ciekawych pomysłów. Okazuje się, że w na co dzień niedocenianych zasobach domowej spiżarni, drzemie niemały potencjał. O tym, jak własną kuchnię zamienić w prawdziwą fabrykę smakołyków rozmawiamy z Jakubem Kuroniem – szefem kuchni i ekspertem kulinarnym.

(czytaj więcej)
0

Zdrowe odżywianie podczas pracy zdalnej. Przepis na sałatkę w stylu toskańskim

Pomimo cyklicznego znoszenia obostrzeń wielu z nas wciąż pracuje w trybie #zdalnym. A to z kolei stanowi nie lada wyzwanie dla naszej codziennej diety. Inaczej bowiem komponujemy menu zabierane do firmy, inaczej podejść należy do planowania posiłków, pracując w domowym zaciszu. W obu jednak przypadkach kluczem jest zbilansowana dieta, zapewniająca siłę i energię na cały dzień intensywnej pracy.

(czytaj więcej)