Dziś mamy 12 listopada 2019, wtorek, imieniny obchodzą:

19 października 2019

Aby zaistnieć, trzeba się promować. Ile to kosztuje?

fot. archiwum

fot. archiwum

W ubiegłym roku na działania promocyjne gminy Sadki wydano z # budżetu prawie 45 tysięcy złotych. Na czym one polegały?

Gminy jako samodzielne jednostki samorządowe podejmują także różne działania, aby się promować. Promocja ma być sposobem na przyciągnięcie np. inwestorów czy turystów, którzy oczywiście w różny sposób zostawiliby w danej gminie swoje pieniądze.
Działalność promocyjna wiąże się z zakupem usług oraz zadań. Analizując wydatki na ten cel w gminie Sadki, trzeba stwierdzić, że od kilku lat utrzymują się one na mniej więcej tym samym poziomie. W ciągu czterech ostatnich lat najwięcej pieniędzy, bo ponad 48 tysięcy złotych wydano na działania promocyjne w 2016 roku. Wówczas prawie 6,5 tys. zł przeznaczono na organizację uroczystości, kartki świąteczne, nagrody w konkursach, zakup np. zaproszeń czy grawertonów. Resztę, czyli ponad 42 tys. zł wydano na usługi związane z promocją takie jak: ogłoszenia w lokalnym radiu, albumy, kubki, smycze, piłki czy... zestawy do gry w golfa.

W 2017 roku na promocję wydano ponad 5 tysięcy złotych mniej, a była to kwota ponad 43 tysięcy złotych. Z czego ponad 10 tysięcy zł przeznaczono na działania promocyjne, a pozostała kwota na podobne usługi jak te w 2016 r.

Z kolei w 2018 roku na promocję gminy Sadki wydano prawie 48 tys. zł. Niewykluczone, że mogło się to wiązać z zeszłorocznymi wyborami samorządowymi. Na bieżący rok zaplanowane wydatki są nieco skromniejsze i wynoszą niecałe 45 tys. zł.

Jak nietrudno zauważyć, od kilku lat gmina Sadki konsekwentnie promuje się przez te same działania, czyli zakup ogłoszeń w radiu oraz przede wszystkim promocyjnych gadżetów. Skutki tych działań są trudne do zmierzenia. Przede wszystkim nie ma wyraźnych przesłanek wskazujących na to, że potencjalni inwestorzy czy turyści chętniej będą odwiedzać daną gminę przede wszystkim przez pryzmat otrzymanego kubka z jej logo. Chętnych do inwestowania przyciągają głównie: dobra lokalizacja, potencjał ludnościowy, potencjał w terenach inwestycyjnych czy możliwość uzyskania np. ulg podatkowych. Atrakcyjność turystyczna jest z kolei czynnikiem wysoce subiektywnym i również trudno stwierdzić czy promocyjne gadżety sprawią, że dany turysta powróci do gminy Sadki ze względu na jej turystyczne walory. W tak małych gminach, jaką są Sadki działania promocyjne mają przede wszystkim wymiar wewnętrzny. Zapewne wielu mieszkańcom miło jest otrzymać zestaw promocyjny czy np. okolicznościowy grawerton bądź życzenia świąteczne od sadkowskiego urzędu.

Oceń artykuł: 4 1

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (2) Zgłoś naruszenie zasad

    • 4 (4)

    Baśka, w dniu 19-10-2019 16:13:54 napisał:

    U nas niecałe 50 tyś. A Nakle ponad 1 mln.

    odpowiedz

    • -2 (2)

    kiebieskie karki, w dniu 20-10-2019 07:35:36 napisał:

    reklama goni Saki sama

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Pokój dzienny / jadalnia/ pokój młodzieżowy
Fotokoszulka z nadrukiem
35,00PLN
Gabaryty (3,2m x 4,5m)
Posnet Themo EJ
sugerowana cena producenta: 2950,77PLN
Pokój dzienny/ jadalnia
Narożniki
Ryzyko zawodowe
od 100PLN
Oprogramowanie KC Firma i KC Market
0

Kolorowy zawrót głowy. Wysokiej jakości farby dla Twojego domu

Termo Organika, największy producent styropianu oraz kompletnego systemu ociepleń, zapewnia inwestorom niemal nieskończony wachlarz kolorów# farb do wnętrz oraz na elewacje budynków za sprawą najnowszego wzornika Colors of Termo Organika, który posiada aż 264 kolory! Ponadto producent zachęca do eksperymentowania z kolorami i gwarantuje możliwość przygotowania barw w różnych tonacjach, według indywidualnych preferencji klienta.

(czytaj więcej)
0

„To służba na rzecz społeczeństwa”. Komendant o swojej pracy

Mł. insp. Krzysztof Zawołański w policyjne szeregi wstąpił w marcu 1991 roku. W marcu bieżącego roku minęło mu 28 lat służby w policji. Od lutego kieruje Komendą Powiatową Policji w Nakle.

(czytaj więcej)
0

Co piąty uczeń nałogowo korzysta ze smartfona. Niepokojące dane

Niepokój, zdenerwowanie, problemy z koncentracją i uczucie przeciążenia nadmiarem informacji,# przy jednoczesnym braku wystarczającego wsparcia ze strony rodziców – taki obraz polskich nastolatków w sieci wyłania się z badania „Młodzi Cyfrowi” przeprowadzonego przez Fundację Dbam o Mój Z@sięg i Uniwersytet Gdański, we współpracy z firmami LIBRUS i PCG Edukacja.

(czytaj więcej)
0

Zero na koncie? Oby tak dalej!

Co Polacy zrobili w tym roku już ponad 454 tysiące razy?# Sprawdzili online swoje punkty karne. Zrób to i Ty. Zwłaszcza, że przed nami kolejny długi weekend. Wielu spędzi go w drodze.

(czytaj więcej)