Dziś mamy 3 lipca 2020, piątek, imieniny obchodzą:

15 listopada 2019

„O Korczaku wiem już, że...". Podsumowanie zajęć pozalekcyjnych

fot. Ewa Żelechowska

fot. Ewa Żelechowska

Listopad, to miesiąc zakończenia realizacji projektu na zajęcia pozalekcyjne w # Zespole Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Kcyni pn. „Ocalić od zapomnienia…Śladami Starego Doktora”.

Koordynatorkami, a zarazem autorkami, inicjatywy były Joanna Nadolna i Ewa Żelechowska, które przystępując do konkursu ogłoszonego przez Zarząd Powiatu Nakielskiego, kierowały się pragnieniem rozwinięcia w wychowankach szkoły zainteresowań polonistycznych oraz dochodzenia do pewnego zakresu wiedzy i umiejętności poprzez praktykę, bezpośredni kontakt z omawianymi treściami oraz uczenie „poza ławką”.

Działania projektu miały na celu wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z małomiasteczkowego środowiska, przybliżenie im świata wartości związanego z kulturą i poszanowaniem historii oraz ukazanie atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego.

Ich istotą było również wyzwolenie w dzieciach aktywności twórczej, kreatywnej i poznawczej, spontanicznej radości, a jednocześnie wzbogacenie wiedzy na temat wybitnej postaci, patrona placówki Janusza Korczaka.

Zaplanowane zadania były doskonałą lekcją historii, kultury bycia oraz właściwego zachowania się w miejscach publicznych. W okresie od kwietnia do listopada 2019r. zrealizowano następujące działania projektowe: „Jest taka historia, czyli opowieść o Januszu Korczaku” - zajęcia warsztatowe podczas których uczniowie obejrzeli  film pt. „Korczak”, wysłuchali fragmentów książki biograficznej, samodzielne wyszukali informacji na temat patrona szkoły oraz stworzyli kolaże i gazetkę tematyczną; XV Międzyszkolne Spotkanie Integracyjne „Korczakiada” pn. „Śladami Starego Doktora” - zaprojektowanie i wykonanie scenografii „Korczakiady”,przygotowanie uczestników projektu do konkursu wiedzy, konkursu plastycznego; „Śladami Starego Doktora” - dwudniowa wycieczka do Warszawy (spacer ul. Jaktorowską 6 – siedziba Domu Sierot,ul. Chłodna – teren dawnego getta, ul. Złota – zachowana ściana getta, ul. Śliska, szpital Bersonów i Baumanów – miejsce pracy Janusza Korczaka, pomnik Janusza Korczaka przed Pałacem Kultury i Nauki, Ogród Saski – ulubione miejsce spacerów Korczaka, ul. Nowolipki 7- tablica upamiętniająca redakcję „Małego Przeglądu”, ul. M Anielewicza – kamień Janusza Korczaka, zwiedzanie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN – ścieżka edukacyjna Janusz Korczak „Moja droga przez życie”, warsztaty „Prawa dziecka”, wystawa „W Polsce Króla Maciusia”).

Oprócz programowych punktów uczniowie zwiedzili Pałac Kultury i Nauki, Stadion Narodowy PGE Narodowy, Stare Miasto z Kolumną Zygmunta, Zamkiem Królewskim i Warszawską Syrenką; „Korczak dzieciom” – literacko-plastyczne spotkanie z twórczością Janusza Korczaka. Podczas ostatniego etapu zatytułowanego „O Korczaku wiem już, że…” uczestnicy projektu wykonali portrety patrona szkoły, które ozdobiły szkolny korytarz oraz wykonali album fotograficzny podsumowujący działania projektowe.

Koordynatorki, Joanna Nadolna i Ewa Żelechowska składają serdeczne podziękowania wszystkim uczestnikom (Martynie, Nicoli, Ani, Dominikowi, Kacprowi, Mikołajowi, Krystianowi, Mariuszowi, Karolinie, Patrykowi), którzy entuzjastycznie realizowali wszelkie zaproponowane działania edukacyjne oraz wykazali się dużym zaangażowaniem i kreatywnością.

materiał: Ewa Żelechowska

Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu. 

Oceń artykuł: 0 0

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Postaw na grafit. Ciesz się komfortem domu niezależnie od pory roku

Eksperci są zgodni, że jedną z najbardziej opłacalnych inwestycji budowlanych#, która szybko się zwróci, jest termomodernizacja, a okres wakacyjny to świetny moment na jej przeprowadzenie.

(czytaj więcej)
0

Dwa rozwiązania, ten sam efekt. Odpływ liniowy a brodzik podpłytkowy

Decyzja podjęta! W naszej łazience zamontujemy kabinę# prysznicową bez brodzika. To jednak nie koniec dylematów. Teraz musimy zdecydować, czy postawimy na brodzik podpłytkowy czy odpływ liniowy. Oba rozwiązania zapewniają bowiem ten sam końcowy efekt wizualny, choć konstrukcyjnie znacznie się od siebie różnią. Jakie są wady i zalety obu tych opcji? Podpowiadamy!

(czytaj więcej)
0

Kto stawia kropkę nad i? Wprost czy między wierszami?

Każdego dnia komunikujemy się z innymi ludźmi. Na kształt wiadomości wpływ# ma nie tylko mówiący, ale również słuchacz. To, co słyszy adresat, ale przede wszystkim to, jak odbiera on daną wypowiedź, oddziałuje znacznie na jego reakcję. Jak zatem mówić, by zostać właściwie zrozumianym?

(czytaj więcej)
0

Kolorowo na talerzu. Siła warzyw w codziennej diecie

Istotna rola warzyw w codziennej diecie nie wydaje się nowym i zaskakującym #tematem. Świadomość to jedno, ale co z praktyką?

(czytaj więcej)